2016. november 5., szombat

Tihanyi öreg levendulás

Ezt a helyet már legalább háromszor próbáltam megtalálni a Tihanyi-félszigeten, de amikor kerestem, sosem találtam meg. Egyszer már annyira közel kerültem hozzá, hogy éreztem a levendula illatát, de már olyan fáradt voltam az egész napos kirándulás után, hogy nem volt erőm a levendulához. 
Novemberi virágzó levendulabokor a Csúcs-hegy oldalában.
Most egyáltalán nem kerestem, váratlanul mégis belebotlottam. A Csúcs-hegy oldalában lévő levendulabokrok az 1924-ben telepített ültetvény maradványai. 
Bár kiváló minőségű olajat adnak, a második világháborút követően lassan felhagytak a levendula termesztéssel. Nyár elején ugyan begyűjtik innen is a levendulát, az egykori szép rendben sorakozó bokrok látványának mégsincs nyoma.  
A terület gazmentesítését birkák végzik, melynek nyomaival lépten-nyomon találkozhattam. Sőt valószínűleg nemrég járhatott arra a nyáj, mert összetéveszthetetlen illatukat is éreztem a levegőben.
 Az őszi levendulamezőn még találtam néhány virágzó tövet.
   1990-től azonban szerencsére újra reneszánszát élik a levendulából készített termékek.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése