2018. május 20., vasárnap

Tököli rév meglepetései

A kompjárat Százhalombatta óváros révállomás és Tököl között egész évben üzemel. 
Mi biciklitúránk során keltünk át vele a másik partra. Százhalombatta felől a komppal közelítve a tököli kikötőt az első, ami szemünkbe tűnik az alábbi színes hordósor. Nem tudom, van-e valamilyen jelzés értéke a hordóknak, vagy csak műalkotásként tornyosul a parton, mindenesetre az én érdeklődésemet felcsigázta.

A következő, amire felfigyeltem, a fűtenger ringatta, szépen karbantartott hajó látványa.

1997-ben Budapesten a Dunán óriási "papírhajó" úszott. A hajó  Nádasdi Mihály szobrászművész alkotása. 14 személy szállítására alkalmas jármű  belsejében egy minigaléria is működött, ahol rendszeresen rendeztek képzőművészeti kiállításokat, főleg pályakezdő alkotók munkáiból. Nos ezt a hajót most itt, a kikötőben, roncsautók között pillanthatjuk meg, a parton. 

A hajókkal szemben található  az Európa Yacht Büfé. Retro hangulatú épület mellett kis játszótér és padok várják az enni-inni vágyókat.
A büfé mögötti kis öbölben rozsdás kotróhajó, mint hatalmas szürke elefánt tornyosul a víz felett,  a válik lassan  az enyészet martalékává.






1 megjegyzés:

  1. Ezt a papírhajót magam is láttam úszni Budapesten, és akkor arra gondoltam, hogy mekkora nagy ötlet, milyen jó turistacsalogató látványosság. Aztán egyszer csak eltűnt és soha többé nem került elő. A mai napig sem értem, miért kellett kivonni a forgalomból.

    VálaszTörlés