2017. február 14., kedd

Jég alatt és jég felett


Dera-szurdokban folyó patakmedret teljes szélességében befagyott víz borította. 30-50 cm-es jégpáncél alakult ki a folyóvá duzzadt patak fölött, amire az olvadások során a megáradt vízsáros leveleket rendezett az áradás erővonalai mentén. Már ez is izgalmas rajzolatokat eredményezett a felszínen.
A víz mély árkokat ásott a jégben, szépen rétegzett jégfalakat alakított ki. 
A fényképezőgépet alacsony állványra állítva belehelyeztem ezekbe az árkokba, és exponáltam. Afféle vakrepülésnek mondható a fotózás eme módja: lehelyeztem a gépet, exponáltam, kiemeltem a gépet, ellenőriztem a képet, vissza gép, kicsit jobbra, kicsit lejjebb, kicsit feljebb, kicsit máshova az élesség. Újra lő. Feltárult a jég alatti és a jég feletti világ.







 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése