2014. november 10., hétfő

Oszoly tetején

Szombat reggelre kelve azt vettem észre, hogy éjszaka megérkezett az ősz. A falevelek éjszaka megsárgultak-pirosodtak, és szép csendesen vándorolni kezdtek a talaj felé, zizegő lombszőnyeget alkotva a fák alatt.  Itt az ideje őszi erdőt fotózni! (Este láttam a facebookon, mindenki ezt tette :))
Egyik régen látogatott kedvenc helyem az Oszoly szikla, ahonnan csodás panoráma nyílik Csobánkára, erre a barátságos pilisi kis falura. Ide látogattunk hát el vasárnap egy kutyasétáltatással egybekötött beszélgetésre. Mire felmásztunk a szikla tetejére lekívánkozott rólunk  a kabát, és jólesett a sziklák tövében megpihenni, gyönyörködni a párás-fátyolos panorámába.
Kiváló hely a romantikára!

Az Oszoly bazalttömbjei a sziklamászók paradicsoma. Egyszer a feléig én is majdnem feljutottam.
Nem sok látszódott a városból a  párától, nekem mégis nagyon tetszett.
Íme egy kis őszi színpompába bújtatott matematika - ez normális nálam, néha előtör elfojtott matematikus énem:
Legyen a koordináta rendszerünk kiinduló pontja a kép bal alsó sarka. Keresd meg a képen az alábbi egyenletekkel megadott egyeneseket: f(x)=x/3 ; g(x)=-4(x-16)
Itt pedig az alábbi félkör kell megkeresni: 16=(x-8)²+(y-2)², ahol y>=2, és x>=0
Újra egyenesek:  g(x)=-2x/3+12; h(x)=-2x/3+18 Keresd meg a harmadik, ezekkel párhuzamos egyenest!

5 megjegyzés:

  1. Remek képek, különösen az 1-2-4 tetszik. (De az első a legjobb!)

    VálaszTörlés
  2. Éz a matekos interdiszciplanaritás nagyon vicces :) csak azt nem tudom, az utolsó képen a hatmadik függvény i(x)=-2x/3+8 vagy +24?

    VálaszTörlés