2013. április 19., péntek

Nyári tőzike a Beliczay-szigeten

Tavaly tőzikét szerettem volna fotózni, utána néztem az Interneten, hol is lehet ilyesmit találni a közelemben, és azt írta, hogy a Beliczay-szigeten. Akkor jártam itt először, de akkor tőzikét nem találtam, csak csillagvirág tengert. Azt gondoltam, nincs is tőzike a szigeten, téves az infó. Aztán megláttam egy blogbejegyzést, ahol képek is voltak a szigetről és a tőzikéről.
Ott a helyem újra!

Árad a Duna. Elöntötte a parti fákat. Az elhaladó hajó hullámverése megtörik a vízben álló fákon, szép csendes hintázással ér partot.
A kusza kúszónövény tavalyi elszáradt ágai között vidáman tör elő az új hajtás.
A madarak csivitelnek - a hangjuk ott repdes a levegőben.

Az elöntött parton egy-egy nagyobb levél vége kilóg a vízből. Csendesen himbálózik a lemenő nap sugaraiban.

A parti fák a gátról.

Végre elértem a szokásos helyszínt. Az árok fölött áthajló fa kihajtott.

Megvan a tőzike! Sajnos már későn értem oda, nem voltak a legjobbak a fényviszonyok a virág fotózásához.

Lemenőben a nap

A parton ülve egyszerre csak rázendített a békakórus. 

Elképesztő hangzavart okoztak a csivitelő madarakkal kánont énekelve-brekegve.

Farkasszemet néztünk. Ezután már meg se mert mukkanni.

1 megjegyzés:

  1. Tetszik, ahogy az aranysárga lemenő nap tükröződik a vízen. A béka pedig halálos...:D

    VálaszTörlés